onsdag, september 09, 2009

Nu klättras det överallt

Ämne: Föräldraskap

Vi har i tämligen stor utsträckning babysäkrat vårt hem. Nu har det dock visat sig att det finns många möbler och prylar som inte alls är barnvänliga, något som jag inte alls förstod innan.

Ett par bänkar är oerhört roliga att klättra upp på. Det är ju kul för henne, men inte lika roligt när hon ska ned igen. Jag försöker så gott det går att lära henne att backa ned, och visst, det fungerar ibland. Alltså i de fall när hon kommer ihåg det.

Nu gäller det att ha falkögon och ha konstant koll på henne. Det är tämligen jobbigt faktiskt. Jag har löst det så att när jag inte riktigt orkar ha 100 % koll stänger jag altandörren och vänder en fåtölj så hon inte kan klättra där. När jag däremot är helt närvarande öppnar jag balkongen och hon får leka fritt. Det är ju naturligtvis bra för henne att få klättra och träna koordination.

Bra för henne, jobbigt för mig och mina nerver!

4 kommentarer: