söndag, september 20, 2009

Mycket vältvättad tvätt

Ämne: Föräldraskap och humor

För några dagar sedan hittade jag blöt tvätt i torktumlaren. Den hade legat där någon dag utan att bli torkad. Den hade börjat lukta lite illa så jag tänkte att jag skulle tvätta om kläderna. Sagt och gjort. Jag hivade in tvätten i maskinen. När jag efter någon timme skulle plocka ut kläderna var de prickiga av papper. Sedan hittade jag tre större pappersklumpar i maskinen. Lillan hade tydligen tyckt att en av hennes böcker nog skulle tvättas så hon hade lagt den i maskinen. Eller mer sanningsenligt, hon gillar att stoppa in saker där, skor, blöjor och annat smått och gott kan hittas där då och då. Den här gången hade jag tydligen glömt att titta ordentligt.

Det hela slutade med att jag fick tvätta kläderna en gång till, fast först var jag tvungen att torka dem en stund för att kunna plocka bort den största mängden papper för hand. Sedan in i maskinen och sedan in i torktumlaren igen. Det är första gången jag tvättat samma kläder tre gånger för att få dem rena.

Slutsatsen av detta var väl helt enkelt att vara väldigt noga med att titta i maskinen innan man stoppar in tvätt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar