torsdag, januari 14, 2010

Mora Träsk och Depeche Mode

Ämne: Barns utveckling och musik

Tyvärr är det Mora Träsk som gäller för lilltjejen just nu. Och vet ni vad det värsta är? Jo, det är att man faktiskt börjar gilla låtarna. Eller i alla fall acceptera dem. Lillan dansar och sjunger med till såväl En kulen natt som Imse vimse spindel. Så sött.

Dock ser jag fram emot att uppfostra henne till att gilla riktig musik. Innan hon föddes var hon med på en Springsteen-konsert. Trevligt för oss och för henne. Springsteen är bra, men om knappt två veckor kommer ett av de bästa banden genom tiderna till stan. Nämligen Depeche Mode. Här följer Depeche Modes, enligt mig, 10 bästa låtar*. Jag vet inte vilken som är bäst, så jag lägger bara it dem huller-om-buller. (Låtarna stämmer, det visuella är mer tveksamt då materialet är hämtat från Youtube, ber om ursäkt för det. Årtalen har jag tagit från minnet, kan vara felaktiga)

1. I feel you (Songs of faith and devotion) 1993



2. Shake the disease (The singles 81-85) 1985



3. It's no good (Ultra) 1997



4. Enjoy the silence (Violator) 1990



5. The things you said (Music for the masses) 1987



6. But not tonight (Black celebration) 1986



7. I sometimes wish I was dead (Speak and spell) 1981



8. Blasphemous rumours (Some great reward) 1984



9. Master and servant (Some great reward) 1984



10. People are people (Some great reward) 1984


_____________________________________________________
* Jag har med största sannolikhet glömt någon som borde vara med här. Ber om ursäkt för det i så fall!

2 kommentarer:

  1. Bra låtar det där. De har ju så många bra låtar DM att det är svårt att välja ut.

    Och om Lillans musiksmak, så länge det inte är dansband hon gillar går det ju för sig :-)

    SvaraRadera
  2. Nä. blir det dansband då får vi sätta stopp på ett eller annat sätt!!!

    Japp, de har ruggigt många bra låtar, häftigt med band som verkligen håller stilen under så många år!

    SvaraRadera