fredag, augusti 01, 2008

Jag har inget tålamod...

Ämne: Föräldraskap

Jag har inget tålamod, det har jag aldrig haft. Jag blir arg omedelbart när något inte går som jag vill. Jag är även otålig och jag avskyr att vänta. Dessutom blir jag irriterad när någon avbryter mig när jag ser på TV.

Allt detta har ändrats nu. Eller det har i alla fall ändrats när det gäller henne. Jag har inga problem att vagga henne när som helst. Eller trösta henne mitt i ett spännande TV-program. Ok, jag erkänner, jag kanske håller mig i närheten av TV:n, men jag blir varken arg eller irriterad när hon avbryter.

Och vilket tålamod jag har med henne. Något som förvånar mig själv varje dag. Jag är en person som vanligen inte har något tålamod, hur den hör förändringen gått till vet jag inte, men inte desto mindre, den är en realitet.

Detta kan vara en tröst för alla som tror att man inte kommer orka med den lilla för det kommer ni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar