tisdag, augusti 19, 2008

Att börja jobba...

Igår gjorde jag min första dag på jobbet. Efter drygt fem veckors hemmavistelse med lilltjej och sambo. Det var inte roligt att vara tillbaks; fem veckor till hade varit mer lagom...

Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Hur kan människor offra sina liv på att arbeta istället för att umgås med sina barn? Hur kan det vara roligare?

Personligen har jag allvarliga funderingar på att byta jobb och karriär för att slippa arbeta 40 timmar i veckan, eller i alla fall för att slippa jobba 40 timmar i veckan med något som knappt känns givande och inte ens är roligt. Det kan inte vara sunt att vara borta från sin familj 33 % av dygnet och då inte göra något som är oerhört kul. Med tanke på vilket uppoffring jobbet och hur mycket tid man lägger på det så borde man ju jobba med det roligaste man kan komma på, annars kan det inte vara värt uppoffringen.

Jag vet att jag kommer minska min lön kraftigt, men skit samma. Är det någon som har någon idé på ny sysselsättning är det bara att höra av sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar