fredag, augusti 22, 2008

Ja, det gick ju ganska bra...

Ämne: Föräldraskap

...ja, alltså att vara hemma själv med lilltjejen.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg skulle jag ju ta hand om lilltjejen två dagar eftersom min sambo skulle gå en tvådagarskurs. Här är resultatet!

Jag hade en astmakontroll igår så jag var ju tvungen att ta med henne dit, så går det när sambon åker bort. Det gick bra, jag matade henne innan, sedan sprang jag till spårvagnen och där somnade hon omedelbums. Väl framme på vårdcentralen blev jag nervös på riktigt, tänk om hon skulle bli jätteledsen och börja skrika som besatt när jag skulle koncentrera mig på att andas rätt...vad gör man då?

Som tur var väntade hon med att börja skrika till efter besöket och då var det bara att byta blöja. Sen sov hon som en stock under hela förmiddagen. När vi kom hem fick hon lite mat och sedan sov hon igen. Hon är så snäll så!

Idag bestämde jag mig för att följa med sambon till den smålänska staden där kursen ägde rum. Jag har en gammal klasskamrat som är pappaledig som bor där. Därför passade det ju bra att "hänga på" och hänga hos honom hela dagen. Trevlig och kul.

Vi käkade pizza till lunch, inte nyttigt, men vi fick i alla fall mynta begreppet pizza-pappor, det kändes bra!

Detta inlägget har ingen mening, jag är bara så glad över att jag klarade det utan problem och att lilltjejen inte verkade tycka att det var jobbigt. Jag är bara glad helt enkelt!

Eller förresten, en mening har det. Inlägget kan ge lite inspiration till pappor att faktiskt prova att ta hand om sitt lilla barn någon dag i början och det kanske kan ge lite inspiratin till mammor att faktiskt låta pappan vara ensam med barnet en längre stund...

1 kommentar: