tisdag, december 08, 2009

Första hjälpen för barn

Ämne: Föräldraskap och barns säkerhet

Läste idag att endast 30 % av Sveriges föräldrar har gått någon utbildning i första hjälpen inriktad på barn. Jag och min sambo gick en sådan kurs för några månader sedan och det var oerhört nyttigt. Även om man tidigare gått första hjälpen-utbildningar glömmer man lätt hur man ska göra. Dessutom går utvecklingen framåt vilket gör att dagens kurser inte ser likadana ut som dem som anordnades för tio år sedan.

Jag kan bara rekommendera att gå en sådan kurs. Jag känner mig inte alls säker på vad jag skulle göra om något hände, men jag har i alla fall fått öva lite på saker och något kommer man förhoppningsvis ihåg ifall man nu skulle behöva använda dessa kunskaper någon gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar