söndag, mars 28, 2010

Sveriges bästa mamma...

Ämne: Jämställdhet och föräldraskap

Jag är glad att jag väldigt sällan köper Findus barnmat. I och för sig köper jag ofta frysta grönsaker från Findus, men nu ska jag leta efter en ny leverantör. Findus har utlyst en tväling som heter "Sveriges bästa mamma".

I och för sig tycker jag att det är ok att ha en sådan tävling, men då tycker jag nog att man även borde ha en tävling som heter "Sveriges bästa pappa". Men det som förvånar mest är att Findus 2010 inte fattade att reaktioner skulle komma. Det hade varit så lätt för dem att döpa tävlingen till "Sveriges bästa förälder" och sluppti all kritik. Nötter.

4 kommentarer:

  1. Eh ja, Sveriges bästa förälder hade väl varit bra!

    SvaraRadera
  2. Egentligen blir jag inte arg... mest förvånad och kanske lite uppgiven...

    Tänk vad nyskapande det hade varit med "...bästa förälder", istället blev det vara traditionellt konservativt tråkigt.

    SvaraRadera
  3. Findus gör ingen barnmat vad jag vet... :)

    SvaraRadera
  4. Hmm...det förklarar varför jag inte köper barnmat från dem alltså... :-)

    SvaraRadera