lördag, mars 06, 2010

En ny mammaperiod??

Ämne: Papparollen, föräldraskap och barns utveckling

Jag måste erkänna att jag är lite förvånad över lillan utveckling de senaste månaderna. Jag har läst det någonstans och nu tror får jag nog tro på det. Det verkar som att hon har gått tillbaks lite i utvecklingen. För det första säger hon aldrig till om pottan längre. Känns lite konstigt att behöva byta blöjor igen, men men, det går kanske tillbaks till det normala igen snart. Hoppas jag.

Och sedan har hon blivit extrem-mammig på sista tiden. Det hade ju kunnat varit logiskt om det hade varit så att det var mamman som hade varit hemma med henne mest på slutet tycker jag. I och för sig tycker mamman i fråga inte att jag ska gnälla eftersom hon innan det varit pappig i ett halvår. Hur som helst, båda dessa saker är säkert bara en fas, men det sistnämnda sårar faktiskt lite.

Å andra sidan somnade hon i mitt knä igår kväll och det kändes bra och var väldigt mysigt. Så visst gillar hon fortfarande sin pappa. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar