torsdag, oktober 21, 2010

Hedrad

Ämne: Off topic

Jag har fått en mycket trevlig utmärkelse av Berlin Ick.Jag är lite förvånad, men som sagt, även hedrad. Jag trodde att jag hade ganska bra koll på vilka som läste den här bloggen, men jag hade fel. Dessutom är jag en stor fan av Berlin så desto roligare att en blogg som skriver om Berlin tittar in här ibland! Och nu tittar jag även in där ibland och det är spännande och intressant! Och om man inte bara vill läsa om Berlin så rekommenderar jag varmt ett besök!!

Anywho...då var det dags för punkterna nedan då...

När man tagit emot awarden ska man:
♦ kopiera in awardbilden i din blogg för att visa att du har fått den
♦ tacka och länka till den som nominerade dig
♦ nominera sju andra bloggare och länka till dem
♦ berätta sju intressanta saker om dig själv


Sju andra bloggare... Ja, det är ju lite jobbigt för att jag läser många bloggar och jag borde hedra fler än sju. Men men, då kör vi.


Skriet från kärnfamiljen. En blogg som handlar om jämställdhet och genus och andra spännande ämnen. Jag håller absolut inte med skribenterna i allt, men det är en blogg jag gillar att läsa för att texterna är bra och för att diskussionerna generellt håller en bra nivå.


Vonkis. Min politiska nemesis; jag tror knappt vi delar en politisk åsikt, men det är en härlig människa med en blogg som blandar mellan humor och politik. (Och en del annat)


Inte utan mina söner (Ingrid Carqvist). Detta är en viktig blogg som lyfter fram saker som media inte vågar ta i. Jag delar inte alls många av hennes läsares åsikter, men inte desto mindre, en av de viktigaste bloggarna!


Spenatmamman spekulerar. "Konsten att vara positiv" tror jag kan beskriva denna blogg. Jobbig att läsa för att man blir berörd, men samtidigt är det befriande läsning på sitt sätt!

Mina moderata karameller. Intressant blogg, med rätt fokus gällande integritet och Internet!

Liungman om kosmos. En intressant miljöblogg som jag önskade uppdaterade lite oftare. Men med tanke på mitt egna usla uppdaterande så pekar jag inte finger utan hade bara önskat mer inlägg eftersom texterna ofta är intressanta!

Ögonblick i norr. En blogg om allt och inget, men ofta med humor och bra formulerade inlägg. En blogg jag är periodare på att läsa, men oftast när man gjort det känner man sig ganska nöjd efteråt!

Sju intressanta saker om mig...

Ja, inte vet jag om det blir så intressant, inte minst eftersom jag bloggar halvanonymt kan jag inte avslöja allt för intressanta saker... Men sure, här kommer några...

1. Tycker egentligen att alla partier är dåliga, jag skulle vilja starta ett eget parti. Det skulle bli en blandning av Miljöpartiet, Moderaterna och Piratpartiet.Och ja, arbetslinjen skulle jag behålla!

2. Jag hejar på Färjestad och på det laget som spelar mot Linköping eller AIK. Och om LHC och AIK möts så hoppas jag att båda förlorar...hur nu det skulle gå till...

3. Har varit bosatt i sju städer på tre kontinenter. (Europa, Asien och Nordamerika)

4. Jag bor i Göteborg men ogillar Volvo skarpt. SAAB däremot, me like!

5. Jag är för trängselskatterna i både Stockholm och Göteborg och jag tycker att Stena-båtarna ska förpassas långt bort från Göteborgs centrum. Och jag tycker att många (inte alla) har mycket dåliga ursäkter för att varje dag köra bil till jobbet...

6. Jag grät när jag såg Invictus. (Det finns ingen människa som gör mig mer berörd än Nelson Mandela.)

7. Jag var fjärde sämst i min gymnasieklass (har jag för mig), men jag hade 4,1 i medelbetyg. (vilket tydligen motsvarar 17,3 med lite modernare betyg...)

5 kommentarer:

  1. Man får tacka för den hedrande utmärkelsen. Jag ska följa reglerna och göra ett inlägg om detta.
    Min andra "utmärkelse" på kort tid. I förra veckan blev jag nominerad bland 10 andra som kanditat till "Bästa blogg i norr", med stor galaprisutdelning på lördag. Där ska jag dock inte närvara. Ingen chans till pris där.

    SvaraRadera
  2. Åh, men tack! Såg detta nu. Mycket hedrande! Och grattis själv!

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket. Hur roligt vore det om alla tyckte lika hela tiden men några frågor brukar vi tycka lika i. Har för mig att vargjakt och könsroller hör dit.

    SvaraRadera
  4. Känn ingen press att skriva ett liknande inlägg, jag brukar själv hoppa över sådant, men eftersom det var att lyfta fram andra som jag tycker "gör ett bra jobb" så gjorde jag det den här gången!

    Vonkis. Jag tror i o fs att vi delar en hel del mål, vi är dock helt oense om hur man ska ta sig till målet. Jo, vargjakt och könsroller är nog två ämnen vi tycker samma i. Och sen DM då!

    SvaraRadera