måndag, oktober 25, 2010

De som arbetar inom dessa yrken beundrar jag!

Ämne: Reflektioner

Här kommer en lista på yrkesval jag inte förstår, men jag beundrar de som tar sig an utmaningen. (Det finns rötägg i alla branscher, men vi försöker bortse från dessa här,,,)

5. Poliser
Här varierar min beundran mellan beundran och förakt...

4. Brandmän
Riskerar livet för andra!

3. Ambulanssjukvårdare
Räddar medmänniskors liv!

2. Lärare
Ett yrke som kräver mycket och tar mycket... Om det ger något undrar jag...

1. Förskolepedagoger
Hur dessa människor klarar av sina jobb förstår jag inte. Av de ovan nämnda är detta mitt absoluta sista val, jag skulle helt enkelt aldrig klara av det. Ni är sanna hjältar och fantastiska. (Detta gäller i alla fall alla jag har träffat, att det finns undantag även här betvivlar jag inte...)

5 kommentarer:

  1. Hej, hej!

    Lärare! Jag är avhoppad lärare :) Det absolut värsta yrke jag någonsin haft.
    Vi får se vilka som blir kvar i lärarkåren om det blir 40-timmars arbetsvecka för även lärare. Rötäggen (som gillar juni, juli och augusti bäst) kanske försvinner och så är de bästa kvar.

    Ha det fint!
    / Yvonne

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att inga är kvar om det införs. Politikerna måste förstå vad det är de beslutar. Problemet med lärare är att de inte sätter ner foten och totalvägrar. De tar större barngrupper varje år och löser på något sätt situationen, imponerande, men kontraproduktivt i längden.

    Däremot tror jag att lärarlegitimation är helt rätt att gå, statusen för läraryrket måste höjas! (Och så även lönerna!)

    SvaraRadera
  3. Jag är lärare, på gymnasiet, och det är ett av de bästa yrken man kan ha - helt klart! :)

    SvaraRadera
  4. Det är alltid lika kul att höra om folk som är nöjda med sina yrkesval!! Grattis :-)

    SvaraRadera
  5. Ibland har man undrat vilket yrke man har valt...

    SvaraRadera