fredag, februari 05, 2010

Du kan vara berättigad till jämställdhetsbonus

Ämne: Jämställdhetsbonus, föräldraledighet, föräldraförsäkring, politik, Försäkringskassan

I dag fick jag ett brev från Försäkringskassan. Där stod att jag eventuellt skulle kunna vara berättigad till jämställdhetsbonus. Med tanke på att jag varit hemma i 10 måndaer och min sambo 11 kan man ju tycka att det inte är mer än rätt att få bonus. Men nu när jag har läst på har jag insett att vi inte kommer få någon bonus, alternativt en väldigt låg bonus. Den här bonusen tycker jag man kan skrota, den är svår att beräkna, svår att förstå och den främjar bara att man tar ut lika många föräldradagar, inget annat. Gör om och gör rätt!

En annan spännande sak är att jag blanketten inte är speciellt intuitiv i sitt utförande. Och med tanke på de futtiga korvören vi eventuellt kan få funderar jag på att bara lägga ned och lägga min energi på något mer genomtänkt. Typ sjunga bä bä vita lamm eller något sådant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar