fredag, maj 01, 2009

Generationsklyftor

Ämne: Föräldraskap och generationsklyftor

Jag läste en insändere i Metro för ett tag sedan. Insändaren förfasades över hip hop-ens hemska budskap. Det var katastrof att ungdomar lyssnade på sådana texter och sådan musik. Det var bättre när han var ung för då lyssande man på Beatles. Jag hade lite svårt att avgöra om människan var ironisk eller om han bara var dum och hade dåligt minne.

När Beatles slog var det hemsk musik. Och så långt hår de hade. Det måste vara farligt.

Men det är inte bara hip hop som är farligt. Hårdrock, det är hemska grejer det. Fråga bara ärkenöten och kristdemokraten Siewert Öholm. Detta är ett av de sjukaste och mest vinklade debattprogram jag någonsin sett. (Jag vet att det är redigerat för att bli extra insnöat, men jag har sett hela avsnittet så jag vet att det tyvärr inte var långt från sanningen.)



När min lilla tjej växer upp hoppas jag att jag inte ska uppröras över sådana här generationsklyftor. Det är bara att inse att ungdomar inte uppför sig som den äldre generationen.

Jag kan personligen tycka att byxor nedanför kalsongerna verkar både opraktiskt och obekvämt. Dessutom tycker jag att man ser tämligen korkad ut i den utstyrseln. Men, det innebär inte att jag tänker fördömma klädseln. De skadar ju ingen och om de tycker att det är snyggt så är det ju inte mitt probelm. Det finns viktigare saker att uppröras över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar