lördag, oktober 04, 2008

Förlossning på TV

Ämne: Graviditet och förlossningar

Vi har börjat följa The Practice, en TV-serie som handlar om ett gäng advoktater i Boston. Hur som helst, i några av avsnitten ska kvinnor föda barn.

Min slutsats är att man inte ska se på TV för att bilda sig en uppfattning av hur det är att vara med om en förlossning. Jag har inte sett en enda TV-förlossning som ens nästan liknat den vi var med om. Jag säger inte att de är helt felaktiga, eller jo, det gör jag kanske. TV-förlossningar är helt annorlunda mot verkligheten, så enkelt är det. Faktiskt.

Jag gillade serien Barnmorskorna på SVT, men inte ens där fick man någon se sanningen, även om serien ändå var nyttig och välgjord. Det enda handfasta råd är att läsa på och fråga människor som fått barn, för man kan inte lite på TV i den här fråga. Lita på mig i den frågan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar