tisdag, oktober 13, 2009

Hemma igen!

Ämne: Föräldraskap och resor

Sådär, då var man tillbaks då. Fem dagar blev det, eller egentligen fem och en halv dag eftersom vi blev nästan sju timmar försenade på hemvägen. Irritation. Dock en viss lindring i irritationen nu när vi fick tillbaks lite pengar från reseföräkringen. Hur som helst, fem och en halv dag borta från lilltjejen var länge, alldeles för länge. Vi pratade om henne väldigt mycket och undrade hur hon hade det. Det visade sig att hon hade det väldigt bra och att hon skött sig exemplariskt. Kul! Och bra att veta för framtiden, även om jag vet att sådant kan ändra sig snabbt. Det verkade helt enkelt som om vi hade det jobbigare än hon hade. Det är möjligt att vi gör undantag, men det kändes nog som att vi tar med henne nästa gång. Vi är ju faktiskt en familj där hon är den viktigaste medlemen!

När vi kom hem var hon väldigt kramig och pussig vilket var både sött, kul och lite skönt. Klart att det är kul att varit saknad, även om det är bra att hon inte saknade oss när vi var borta.

Resan då? Jo, den var väldigt trevlig. Shopping och långa prommenader i en av världens häftigaste städerna. Dock var detta fjärde gången och nu känner jag nog att jag gjort denna stad och bör finna andra städer att besöka!

Helt off topic. Här kommer mina fyra favoritstäder listade:

Prag
Sydney
New York
Berlin

Hur som helst, nu är jag tillbaks och kommer att börja skriva lite när andan faller på och tid finnes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar